osonateca.com >> receptari Pastís a les tres xocolates |
VISITES:
20847
|
Pastís a les tres xocolates |
AUTOR/A DE LA RECEPTA: La Cuina de l'Eri | DATA DE L'APORTACIÓ: 23/07/2012 |
 |
 |
 |
 |
--- |
Dificultat Mitja |
Econòmic |
|
ingredients per a 8 persones |
BASE:
200g xocolata negre Intens Nestlé Postres
5 ous L
125 grams de sucre fi
100 de farina d’ametlles
1 c/s de vodka de xocolata (o licor de cafè)
FARCIT:
Per l’almívar:
20 ml d’aigua
30 grams de sucre
1 rajolí de licor al gust
Pel “ganache” de xocolata:
75 ml de nata
80 grams de xocolata negre Nestlé Postres
20 grams de mantega
COBERTURA:
180 grams de xocolata blanca Nestlé Postres
10 ml de mel
75 ml de nata líquida
20 grams de mantega
250 de mascarpone |
preparació |
RECEPTA PUBLICADA ORIGINALMENT A:
LA CUINA DE L'ERI - lacuinadeleri.blogspot.com.es
BASE:
Pre escalfar el forn a 170º
Fondre la xocolata al microones o al bany maria. Reservar.
Separem tots els ous menys un el rovell de les clares. Muntem les clares a punt de neu i reservem.
Barregem l’ou, amb els rovells i el sucre fins que doblin el volum.
Afegim la xocolata mica en mica a la barreja i després la farina d’ametlles sense para de remenar.
Afegim ¼ de les clares muntades a la barreja i batem per suavitzar la mescla.
Afegim la resta de les clares muntades amb moviments suaus.
Encamisem el motllo amb mantega i farina i coem una hora aproximadament. Comprovem amb una broqueta de fusta o un ganivet punxant i quan surti net.
Retirem i encara en calent, el punxem i ruixem el licor.
COBERTURA:
Foneu la xocolata blanca al bany maria o al microones.
Poseu la nata, amb la mel i la mantega en un cassó al foc. Un cop arrenqui a bullir anem afegint lentament a la xocolata, remenant fins que quedi una mescla homogènia.
Deixem refredar a temperatura ambient i la deixem un mínim de 5 hores a la nevera.
FARCIT:
Posem en un cassó a foc suau tots els ingredients i deixem coure un parell minuts. Retirem i deixem refredar.
Posem la nata, la mantega en un cassó a foc suau. Remenem i quan arrenqui a bullir, retirem el cassó i afegim la xocolata a trossos. Remenem fins que quedi ben incorporat i deixem refredar.
MUNTATGE DEL PASTÍS:
Un cop fred, l’obrim per a la meitat i pintem amb l’almívar. Posem una capa del ganache de xocolata i tapem.
Posem la cobertura en una màniga pastissera i cobrim tot el pastís. Decorem al gust i ja podem servir. |
llegenda de les principals alèrgies / grups de risc |
Conté gluten? |
 |
Apte per diabètics? |
 |
Conté fruits secs? |
 |
Conté lactosa? |
 |
Apte per hipertensos? |
no |
si |
|
si |
no |
|
no |
si |
|
no |
si |
|
si |
no |
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
|
col·laboradors |
 |
 |
Xelu.net és un projecte que va néixer el 2007 de mans d'en Xevi Vilardell Bascompte i que ara s'ha convertit en un projecte participatiu amb més de 50 col·laboradors.
La web va apostar des d'un bon principi per una secció de receptes de cuina, la qual ha tingut molt èxit de participació i visites. Xelu.net col·laborarà amb Osonateca.com aportant receptes, en un principi, mentre la plataforma arranca i els usuaris i establiments en comencen a aportar per ells sols. |
|
|
|
 |
|
Un dels trets diferencials de les receptes que es publiquen a Osonateca.com és el fet que en fem un anàlisis nutricional de cada una d'elles. Aquest anàlisis el fa la Núria Mas, dietista, nutricionista i homeopata de NuNutrició.
Mica en mica s'aniran actualitzant les receptes amb totes aquestes dades o sigui que us demanem una mica de paciència. |
|